Појашњења

Драги Читалићи,

Размењивали смо ових дана у преписци координатора школских тимова спискове књига са жељом да олакшамо и деци, а и колегама које су прво пут део наше породице. Ипак, неке смо и збунили, па ево појашњења о томе има ли списка књига за читање, шта је обавезно, шта није и сл. За оне који воле све детаљно да прочитају, обавештење је у пропозицијама – кликни овде.

Ми који радимо са децом, саживимо се са њима током њиховог школовања  и стално имамо потребу да им помогнемо, да им олакшамо. Много је наших колега Читалића ових недеља разбијало главу које књиге да одвоје за препоруку својим ученицима а да оне одговарају и узрасту детета, његовом сензибилитету, па и теми овогодишњег циклуса Читалића. Овим желим да им се захвалим на огромном послу!

Један од циљева овог пројекта је и да деца трагају за инфорацијама и да из обиља пронађеног, уоче оно што је битно. Зато сматрамо да деца сама треба да трагају за потребним књигама, да сами проналазе оне које одговарају теми, да се опредељују и оне за које сматрају вредним упишу у дневник читања. Сопственим одабиром, као и начином на који ће представити књигу, они показују своју читалачку зрелост. Помоћ треба да буде усмеравање.

С обзиром да је још увек свеже сећање на Читалачку значку и традицију истицања списка књига које се читају за такмичење, многе колеге смо збунили. Зато желим да појасним:
1. Нема списка књига ни за Кликераше, ни за Креативце;
2. Тестови ће садржати текстове потребне за решавање теста;
3. Тема овогодишњег циклуса су књижевно-научне врсте (аутобиографија, биографија, мемоар, портрет, путопис), па је у дневник потребно уписати најмање 3 дела које њима припадају.
На крају, срећна што и школама Читалића читање побеђује нечитање, желим свим Читалићима успешно припремање за предстојеће активности и мнооогоооо добрих оцена, јер само деца која читају, брже мисле и лакше се изражавају. А сад и други знају оно што ми потврђујемо:
untitled